Kva kjenneteiknar god litteratur – og kva skal vi med menneske som er gode til å lese og vurdere tekstar? Kulturredaktør i Morgenbladet, Ane Farsethås, skreiv den 23. mai ein kommentar til kulturministeren sitt arbeid med å utvikle ei ny kvalitetsreform. Der skriv ho mellom anna dette:
Ingen ville drømme om å hevde at den som mener Gilde-pølser holder høyere kvalitet enn en indrefilet på Statholdergaarden, har rett – selv om det er et relevant uttrykk for vedkommendes smak, og pølse er godt.
Men på kunstens område er det omvendt: I kunstoffentlighetens pågående karneval – der det dårlige er godt og det gode dårlig – er det å trekke inn det stadig mer polariserende begrepet kvalitet, den sikreste veien til å bli parkert som en forstokket gammelmodig elitist.
Etter dette har både litteraturkritikar Jon Rognlien og kritikar og professor Erling E. Guldbrandsen hive seg inn i debatten. Kanskje kan spørsmålet «Finst det god og dårleg litteratur?» – og «Har vi behov for ein litterær kanon?» vere noko å reflektere over saman med elevane dine dei siste dagane på skulen?
Heile kommentaren til Ane Farsethås finn du her.